Avizul privind Protecția Datelor aferent website-ului Primăriei Comunei Vețel

  1. Preambul 

Prezentul document, în speță, Avizul privind Protecția Datelor, are menirea de a informa persoanele vizate (utilizatorii website-ului instituției) cu privire la aspectele relevante aferente activității de prelucrare care este efectuată de către Primărie prin intermediul website-ului instituției. Primăria Comunei Vețel, în calitate de operator, se angajează să furnizeze informații cât mai transparente persoanelor vizate, în concordanță cu articolul 12 din GDPR. Prin intermediul acestui document, persoanele vizate vor fi informate de către operator cu privire la scopurile și mijloacele prelucrării, precum și cu privire la modul în care le vor fi colectate, utilizate și diseminate datele cu caracter personal de către instituție. 

Primăria Comunei Vețel se angajează să furnizeze persoanelor vizate informații relevante cu privire la activitatea de prelucrare, utilizând un limbaj clar, simplu, accesibil, inteligibil și care să fie ușor de înțeles. Stricto sensu (practic), operatorul se va asigura că informația este înțeleasă și de către o persoană obișnuită, nu doar de către un avocat. Primăria Comunei Vețel va evita să utilizeze un limbaj a cărui preponderență este generată de termeni specifici jargonului juridic și nu va utiliza fraze sintactice complexe, care sunt dificil de înțeles și de asimilat. 

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate vor fi prelucrate de către instituție, prin intermediul website-ului acesteia, doar în baza scopurilor determinate, explicite și legitime care sunt menționate în cadrul prezentului document. De asemenea, datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi procesate în condițiile prezentate în cadrul prezentului aviz de confidențialitate și în condițiile menționate în cadrul Politicii de utilizare a cookie-urilor.  

Atunci când veți depune/înainta o solicitare către organismul public Comuna Vețel, dumneavoastră veți fi informat în temeiul articolului 13 din GDPR cu privire la modul în care vă vor fi colectate, utilizate și diseminate datele cu caracter personal. Aceste informații vă vor fi oferite în funcție de compartimentul căruia dumneavoastră vă adresați, prin intermediul declarației de consimțământ sau a notificării privind prelucrarea datelor cu caracter personal.  

Totodată, în momentul în care veți interacționa cu website-ul nostru în calitate de vizitator, veți avea posibilitatea de a vă acorda consimțământul cu privire la tipurile de cookie-uri pe care sunteți de acord să le utilizați atunci când accesați website-ul instituției. Cookie script-ul prin intermediul căruia vă veți acorda consimțământul cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal prin intermediul cookie-urilor este conform cu normele esențiale aferente GDPR-ului și cu Directiva e-Privacy (va fi utilizat un consimțământ granular). 

  1. Angajamentul nostru cu privire la datele cu caracter personal

Primăria Comunei Vețel, în calitate de operator, se angajează să își îndeplinească toate obligațiile ce îi revin în temeiul Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (cunoscut și sub denumirea de ,,GDPR”), atunci când efectuează activități de prelucrare a datelor cu caracter personal referitoare la persoanele vizate. GDPR a intrat în vigoare în toate statele membre ale Uniunii Europene la data de 25 mai 2018, înlocuind Directiva privind Protecția Datelor. 

De asemenea, organismul public Comuna Vețel, în calitate de operator, având în vedere stadiul actual al dezvoltării, costurile implementării și natura, contexturile și scopurile prelucrării, precum și riscurile cu diferite grade de probabilitate și gravitate pentru drepturile și libertățile fundamentale ale persoanelor vizate, și-a adoptat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător a datelor cu caracter personal. În mod implicit, Primăria Comunei Vețel, respectă astfel articolul 32 din GDPR. 

Primăria Comunei Vețel se obligă să respecte principiile legate de prelucrarea datelor cu caracter personal și să le incorporeze în cadrul activităților sale de prelucrare, înainte ca acestea să fie inițiate. În același timp, instituția va asigura protecția datelor de la momentul conceperii unei activități de prelucrare și în mod implicit. 

Organismul public Comuna Vețel va efectua doar activități de prelucrare legale și se va prevala de unul dintre temeiurile juridice prevăzute la articolele 6 și 9 din GDPR atunci când va efectua activități de prelucrare. 

Primăria Comunei Vețel respectă drepturile ce le revin persoanelor vizate în temeiul articolelor 15-22 din GDPR și, în acest sens, facilitează exercitarea drepturilor ce le revin acestora în temeiul legislației europene în materie de protecție a datelor cu caracter personal. 

  1. Identitatea și datele de contact ale Operatorului

Operatorul care stabilește scopurile și mijloacele prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal este Primăria Comunei Vețel. 

Primăria Comunei Vețel este o entitate de drept public, mai exact o unitate administrativ teritorială, având următorul CIF: 4374105 și sediul în Comuna Vețel, Strada Mihai Eminescu, Nr. 256, județul Hunedoara. 

Operatorul Primăria Comunei Vețel poate să fie contactat prin e-mail, la următoarea adresă: contact@primaria-vetel-hd.ro. 

  1. Ce categorii de date cu caracter personal referitoare la persoanele vizate prelucrăm?

Atunci când Primăria Comunei Vețel colectează datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate prin intermediul website-ului instituției, aceasta va prelucra atât categorii speciale de date cu caracter personal, cât și date cu caracter personal referitoare la respectivele persoane. Organismul public Comuna Vețel va procesa datele cu caracter personal ale persoanelor vizate pentru a soluționa cererile/solicitările pe care acestea le pot înainta către compartimentele primăriei prin intermediul website-ului instituției și pentru a oferi o mai bună experiență de navigare utilizatorilor, atunci când aceștia își dau consimțământul cu privire la categoriile de cookie-uri pe care sunt de acord să le folosească atunci când utilizează website-ul instituției. 

Persoanele vizate au capabilitatea de a depune documente online și de a înainta cereri online, prin intermediul website-ului instituției, cu ajutorul software-ului ePrimăria, care este disponibil pe site-ul nostru. 

Persoanele vizate furnizează în mod direct datele cu caracter personal referitoare la acestea, prin intermediul website-ului instituției, către compartimentele Primăriei Comunei Vețel. Totuși, pot exista anumite situații sau spețe în care website-ul și, în mod implicit, organismul public Comuna Vețel, pot să obțină datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate și în mod indirect (părți tăcute / silențioase). 

Website-ul instituției va procesa datele cu caracter personal referitoare la vizitatorii site-ului, cetățeni (persoane adulte), copii, împuterniciți, arhitecți, proiectanți, persoane juridice și părți tăcute/părți silențioase. 

În funcție de compartimentul căruia vă adresați, website-ul primăriei prelucrează următoarele date cu caracter personal referitoare la persoanele vizate din exteriorul instituției, după cum urmează: 

În momentul în care solicităm furnizarea de date cu caracter personal referitoare la cetățeni (adulți), vom putea procesa următoarele date cu caracter personal referitoare la aceștia:

– nume, prenume, adresa de e-mail (acolo unde persoana vizată alege să furnizeze această informație), numărul de telefon, domiciliul, CNP, certificatul de naștere, și în mod implicit, datele din cadrul acestuia «nume, prenume, data nașterii, sexul, locul nașterii, CNP», numerele de identificare națională (CNP, serie, număr), datele din cadrul Certificatului de Căsătorie «datele privind soții: nume, prenume, data nașterii, locul nașterii, cetățenia, naționalitatea, domiciliul și semnătura», copie după C.I., cod poștal, fax, adresa aferentă unui bun imobil, sexul (element specific, propriu identității fiziologice aferent unei persoane – se poate deduce din CNP/C.I.), semnătura, datele din cadrul pașaportului (dacă persoana vizată furnizează aceste informații), data nașterii (vârsta se poate deduce și din C.I.),  element specific, propriu identății psihice a persoanei (dacă persoane are o alienare sau o boală mintală), date privind situația profesională, elementul specific, propriu identității economice a persoanei (veniturile), date culturale, sociale, reședința,  nivelul de instruire/calificările, profesia, ocupația, funcția, locul de muncă,  datele aferente contului bancar al persoanei îndreptățite, date care devzăluie origina etnică sau rasială a persoanei vizate, religia sau astfel de convingeri, date privind sănătatea (în speță – gradul de dizabilitate, analizele de sânge, diagnostic), Documente care atestă anumite dizabilități sau situații medicale (acte emise de doctorul specialist,  CT-uri, acte emise de doctorul de familie), orientarea sexuală (în anumite circumstanțe), date privind condamnările penale sau care sunt parte integrantă a cazierului judiciar, datele privind starea civilă, convingerile filosofice (în anumite circumstanțe), parcursul și istoricul profesional, nivelul de studii al acestora și datele de localizare. Totodată, prin intermediul website-ului instituției, vom putea procesa și datele cu caracter personal referitoare la împuterniciți, precum: datele din cadrul împuternicirii / declarației (numele, prenumele, domiciliul și numerele de identificare națională aferente împuternicitului) și copia după C.I. a împuternicitului. 

În momentul în care solicităm furnizarea de date cu caracter personal referitoare la copii, vom putea procesa următoarele date cu caracter personal referitoare la aceștia (în cazul cererilor înaintate către compartimentul Asistență Socială):

– nume, prenume, CNP, copie după Certificatul de Naștere /  C.I., seria și numărul din cadrul C.I., date privind starea de sănătate (în speță, gradul de dizabilitate aferent copiilor, dacă este cazul), domiciliul copilului/copiilor și nivelul de studii al acestora / acestuia. 

În momentul în care solicităm furnizarea de date cu caracter personal referitoare la arhitecți, vom putea procesa următoarele date cu caracter personal referitoare la aceștia: 

– numele și prenumele arhitectului, adresa de domiciliu (dacă adresa aferentă sediului firmei pe care o deține arhitectul coincide cu adresa de domiciliu a acestuia), funcția, profesia și semnătura.

În momentul în care solicităm furnizarea de date cu caracter personal referitoare la proiectanți, vom putea procesa următoarele date cu caracter personal referitoare la aceștia: 

– numele și prenumele proiectantului (dacă este cazul), funcția, profesia, adresa de domiciliu (dacă adresa aferentă sediului firmei pe care o deține proiectantul coincide cu adresa de domiciliu a acestuia) și semnătura. În momentul în care solicităm furnizarea de date cu caracter personal referitoare la persoanele juridice și, în mod implicit, a celor referitoare la reprezentanții legali ai entităților de drept privat, vom putea procesa următoarele date cu caracter personal ale acestora: 

– numele și prenumele reprezentantului legal al personalității juridice, numerele de identificare națională ale reprezentantului legal (CNP, serie, număr, din cadrul C.I.), sediul (în anumite circumstanțe este posibil ca sediul aferent unei personalități juridice să coincidă cu adresa de domiciliu a reprezentantului legal al acesteia), numărul de telefon (în anumite circumstanțe este posibil ca acesta să coincidă cu numărul de telefon personal al reprezentantului legal al societății), semnătura, domiciliul, codul poștal, datele din pașaport (acolo unde persoana vizată furnizează această informație), adresa de e-mail a reprezentantului legal, funcția acestuia, faxul (dacă este cazul), copia după C.I. a administratorului, vârsa (poate fi derivată din CNP) și sexul, care decurge din cadrul copiei aferente Cărții de Identitate a Administratorului. 

În momentul în care solicităm furnizarea de date cu caracter personal referitoare la părțile tăcute / silențioase, vom putea procesa următoarele date cu caracter personal care le privesc: 

– numele și prenumele părinților persoanei fizice care înaintează o cerere, numele și prenumele coproprietarilor, arendașilor și a proprietarilor vecini (acolo unde persoana fizică/juridică furnizează aceste informații), numele și prenumele proprietarilor anteriori ai unui bun imobil, CNP-ul vânzătorilor unui bun imobil, data nașterii a respectivului vânzător, seria și numărul din Cartea de Identitate a respectivului vânzător, domiciliul acestuia, numele și prenumele părinților vânzătorului, datele cu caracter personal privind părinții ambilor soți (nume, prenume), în cazul în care persoanele fizice atașează Certificatul de Căsătorie, datele cu caracter personal privind Martorii la căsătorie (nume, prenume, domiciliul, localitatea, seria și numărul) și, în anumite circumstanțe, datele referitoare la arhitecți / proiectanți și cele referitoare la copii, care au fost menționate și mai sus, pot fi considerate date referitoare la părți tăcute / silențioase. Totodată, datele cu caracter personal referitoare celălalt părinte (partenera / partenerul persoanei îndreptățite care înaintează o solicitare către compartimentul Asistență Socială), datele cu caracter personal referitoare la alte persoane majore din familia persoanei îndreptățite și datele cu caracter personal care privesc persoanele adulte / minore, care sunt încadrate într-un anumit grad de handicap (grav sau nu), sunt considerate a fi date cu caracter personal referitoare la părți tăcute / silențioase. 

De asemenea, în anumite circumstanțe, persoanele fizice sau reprezentanții legali ai persoanelor juridice pot fi considerate părți tăcute / silențioase la activitățile de prelucrare pe care Primăria Comunei Vețel le efectuează prin intermediul website-ului instituției, atunci când datele cu caracter personal referitoare la acestea sunt furnizate de către împuterniciții acestora.

Notă informativă (1)*: Aducem în atenția persoanelor juridice faptul că acestea nu intră sub incidența GDPR-ului, dar, în anumite circumstanțe, este posibil ca datele aferente unei personalități juridice să coincidă cu datele cu caracter personal referitoare la o persoană fizică. 

Notă informativă (2)*: Acolo unde activitatea de prelucrare va viza în mod specific și copii, respectiva acitvitate de prelucrare va fi efectuată în baza autorizării obținute de către operator de la titularii răspunderii părintești sau tutorii legali ai copilului. În cazul în care copilul a împlinit vârsta de 16 ani, acesta își poate exprima singur acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal care îl privesc, în concordanță cu legislația națională din România. 

Notă informativă (3)*: Părțile tăcute sau silențioase reprezintă acele persoane fizice ale căror date cu caracter personal sunt procesate în mod indirect de către compartimentele aferente Primăriei Comunei Vețel, în baza informațiilor și documentelor care sunt furnizate de către persoanele fizice / juridice și împuterniciții persoanelor fizice / reprezentanților legali ai persoanelor juridice. 

Notă informativă (4)*: Părțile tăcute / silențioase nu vor fi informate cu privire la modul în care le vor fi colectate, utilizate și diseminate datele cu caracter personal de către compartimentele Primăriei Comunei Vețel, atunci când respectivele compartimente vor obține datele referitoare la părțile tăcute prin intermediul website-ului instituției. Chestiunea enunțată anterior este conformă cu GDPR-ul în temeiul derogărilor care sunt stipulate la articolul 14 alineatul (5) litera b) și la articolul 14 alineatul (5) litera c) din Regulamentul General privind Protecția Datelor. Totuși, părțile tăcute / silențioase vor putea să obțină informații relevante cu privire la activitatea de prelucrare pe care organismul public Comuna Vețel o efectuează cu privire la datele cu caracter personal referitoare la acestea, prin intermediul Avizului privind Protecția Datelor și a Notificărilor privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, care sunt disponibile pe website-ul instituției.

Website-ul instituției prelucrează datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate (utilizatorii/vizitatorii website-ului) și prin intermediul cookie-urilor. Website-ul Primăriei Comunei Vețel utilizează cookie-uri pentru a înțelege mai bine modul în care vizitatorii interacționează cu website-ul instituției și pentru a oferi reclame relevante persoanelor care navighează pe acest site. Utilizatorii website-ului nostru vor putea utiliza cookie-uri în momentul în care vor naviga pe acesta, dar cookie-urile vor procesa datele cu caracter personal referitoare la utilizatori într-o asemenea manieră încât acestea nu vor putea fi atribuite unei persoane vizate. Utilizarea cookie-urilor generează pentru vizitatori o experiență mai bună de navigare pe website-ul https://primaria-vetel-hd.ro/.

Ce este un cookie? Un cookie este un fișier de mici dimensiuni care este plasat de website-ul nostru, prin intermediul browser-ului dumneavoastră, pe device-ul pe care dumneavoastră îl utilizați. Prin intermediul setărilor ce sunt disponibile în cadrul fiecărui browser, dumneavoastră puteți alege să refuzați plasarea tuturor categoriilor și tipurilor de cookie-uri. Anumite servicii pe care website-ul instituției le oferă pot deveni indisponibile în lipsa unor cookie-uri. Dacă nu ați setat browser-ul dumneavoastră să refuze plasarea cookie-urilor, website-ul Primăriei Comunei Vețel poate utiliza anumite categorii și tipuri de cookie-uri, în funcție de cookie-urile pe care ați fost de acord să le utilizați atunci când navigați pe acest site. În momentul în care accesați website-ul Primăriei Comunei Vețel, dumneavoastră, în calitate de vizitator, aveți posibilitatea de a vă da consimțământul cu privire la categoriile și tipurile de cookie-uri pe care sunteți de acord să le utilizați atunci când interacționați cu website-ul nostru. 

Cookie-urile pot fi persistente sau de sesiune. Cookie-urile persistente sunt acele cookie-uri care rămân stocate pe dispozitivul dumneavoastră și după ce ați trecut în offline, în timp ce Cookie-urile de sesiune sunt șterse automat în momentul în care închideți browser-ul. 

Website-ul aferent organismului public Comuna Vețel utilizează următoarele categorii de cookie-uri:

Cookie-uri analitice (analytics cookies)

Tip: Cookie persistent

Această categorie de cookie-uri este administrată de către website-ul Primăriei Comunei Vețel

Scop: Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste module cookie ajută la furnizarea de informații despre măsurători privind numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic, etc.

Cookie-uri pentru publicitate (advertisment cookies)

Tip: Această categorie de cookie-uri conține atât tipuri de cookie-uri persistente, cât și de sesiune

Scop: Aceste cookie-uri sunt utilizate pentru a furniza vizitatorilor website-ului reclame și campanii de marketing relevante. Aceste module cookie urmăresc vizitatorii pe toate site-urile web și colectează informații pentru a furniza anunțuri personalizate.

Fișierele de tip cookies vor fi stocate doar pe dispozitivele vizitatorilor website-ului, nu și pe serverele noastre, în funcție de categoriile și tipurile de cookie-uri pe care ați fost de acord să le folosiți pe durata navigării dumneavoastră pe website-ul nostru. 

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate pe care le colectăm în momentul în care acestea înaintează o cerere / o solicitare online, către compartimentele primăriei, prin intermediul website-ului instituției vor fi stocate doar în formă electronică, în baza noastră de date și pe sistemele informatice ale organismului public Comuna Vețel. Baza de date (server-ul), unde sunt stocate datele cu caracter personal care sunt colectate prin intermediul website-ului este oferită de către furnizorul serviciului de hosting (găzduire), în speță, S.C. TNT ComputersS.R.L.. Totodată, datele cu caracter personal pe care Compartimentul Agricol și Biroul Financiar-Contabil le vor colecta prin intermediul website-ului instituției, vor fi stocate și în cadrul cloud-ului oferit de către S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L.. 

  1. Scopurile prelucrării, precum și temeiul juridic al prelucrării

Atunci când va colecta datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate prin intermediul website-ului instituției, Primăria Comunei Vețel va procesa datele cu caracter personal referitoare la respectivele persoane în următoarele scopuri determinate, explicite și legitime:

în vederea eliberării certificatelor de atestare fiscală; 

în vederea procesării cererilor pentru emiterea autorizației de construire/desființare; 

pentru emiterea certificatelor de urbanism;

în vederea prelungirii valabilității aferente certificatelor de urbanism/autorizației de construire/desființare;

pentru gestionarea comunicărilor privind începerea/încheierea execuției lucrărilor;

în vederea înregistrării și procesării declarațiilor privind valoarea finală a lucrărilor executate în baza autorizației de construire emise; 

pentru procesarea cererilor privind eliberarea unei adeverințe inerente registrului agricol și a celor privind afișarea ofertei de vânzare a unui anumit bun imobil (terenuri); 

pentru publicarea ofertei de vânzare a unui anumit teren;

în vederea gestionării declarațiilor privind înregistrarea/modificarea datelor din cadrul reigstrului agricol;

în vederea eliberării anumitor documente;

în vederea facilitării obținerii anumitor drepturi de natură socială;

pentru procesarea cererilor privind declarația pentru acordarea unor drepturi de asistență socială și a celor pentru acordarea alocației de stat pentru copii, pentru acordarea indemnizației de creștere a copilului/stimulent de inserție, indemnizației lunare/sprijinului lunar și alocației de stat pentru copii;

pentru procesarea cererilor privind inițierea unei anchete sociale în vederea: încadrării persoanei adulte/minore în grad de handicap; obținerii pentru persoane minore a certificatului C.E.S. (cerințe educaționale speciale); încadrării în programul Bani de Liceu;

pentru gestionarea cererilor privind acordarea indemnizației pentru persoana încadrată în grad de Handicap Grav cu Asistent Personal și a celor privind angajarea ca asistent personal al persoanei încadrate în grad de handicap Grav cu Asistent Personal; 

pentru buna gestionare și soluționare problematicilor pe care cetățenii le pot raporta prin intermediul website-ului instituției;

pentru soluționarea reclamațiilor și sugestiilor pe care cetățenii le pot înainta către Secretarul General al instituției. 

* Atunci când procesăm date cu caracter personal prin intermediul cookie-urilor, scopurile în care prelucrăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate pot varia în funcție de tipurile de cookie-uri pe care persoanele vizate sunt de acord să le folosească, atunci când interacționează cu website-ul nostru. Cookie-urile analitice (analytics cookies) procesează date cu caracter personal referitoare la persoanele vizate cu scopul de a înțelege mai bine modul în care utilizatorii/vizitatorii website-ului interacționează cu acesta. Cookie-urile pentru publicitate (advertisment cookies) procesează date cu caracter personal referitoare la persoanele vizate cu scopul de a furniza vizitatorilor website-ului reclame relevante.

* Primăria Comunei Vețel va colecta datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate doar în baza scopurilor determinate, explicite și legitime, care au fost menționate mai sus și nu va prelucra aceste date ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri.  

Atunci când procesăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în scopul de a elibera certificate de atestare fiscală, ne vom prevala în această speță de temeiul juridic reprezentat de faptul că prelucrarea respectivă este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului. În această speță, obligațiile legale care îi revin operatorului în temeiul dreptului intern sunt reprezentate de către: Ordinul nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora, Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare și Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal. În acest sens, activitatea de prelucrare pe care Biroul Financiar-Contabil o efectuează prin intermediul website-ului instituției este una legală, deoarece se întemeiează pe temeiul juridic care este stipulat la articolul 6 alineatul (1) litera c) din GDPR. 

Atunci când procesăm categorii speciale de date cu caracter personal (orientarea sexuală) referitoare la persoanele vizate în scopul de a elibera certificate de atestare fiscală pentru succesiune, ne vom prevala în acest context de derogarea potrivit căreia persoana vizată și-a dat consimțământul explicit pentru prelucrarea de date personale sensibile referitoare la persoana sa. Biroul Financiar-Contabil va colecta date personale sensibile referitoare la cetățeni (persoanele fizice), prin intermediul website-ului instuției, doar în momentul în care aceștia vor anexa Certificatul de Căsătorie la cererea privind eliberarea certificatului de atestare fiscală pentru succesiune. Astfel, având în vedere cele ce au fost stipulate anterior, operațiunea de prelucrare pe care Biroul Financiar-Contabil o efectuează în această speță este legală, deoarece se bazează pe temeiul juridic care este stipulat la articolul 9 alineatul (2) litera a) din GDPR. 

Atunci când prelucrăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în scopul de a procesa cererile / solicitările pe care cetățenii / entitățile de drept privat (SRL-uri, PFA-uri), le înaintează prin intermediul website-ului către compartimentul Urbanism, ne vom prevala, în acest context, de temeiul juridic potrivit căruia prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale ce îi revine operatorului. Acest temei juridic este stipulat la articolul 6 alineatul (1) litera c) din GDPR. În această speță, obligațiile legale care îi revin operatorului în temeiul dreptului intern sunt reprezentate de către: Legea 50/1991, cu modificările și completările ulterioare, Ordinul 839 din 2009 care reprezintă normele metodologice pentru Legea 50/1991, Legea 10/1995 și Legea 350/2001. 

Atunci când prelucrăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în scopul de a facilita acordarea unui anumit drept de natură socială și de a gestiona cererile pe care cetățenii le înaintează către compartimentul Asistență Socială, ne vom prevala de două temeiuri juridice pentru a efectua această activitate de prelucrare, în funcție de categoriile de date cu caracter personal pe care le vom prelucra. 

(1) Atunci când compartimentul Asistență Socială va colecta date cu caracter personal prin intermediul website-ului instituției, acesta se va prevala în acest context de temeiul juridic reprezentat de faptul că prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului. Acest temei juridic este stipulat la articolul 6 alineatul (1) litera (c) din GDPR. În această speță, obligațiile legale care îi revin operatorului sunt reprezentate de către: Legea 416/2001 (Venitul Minim Garantat), Legea 277/2010, Legea 448/2006 (persoanele cu handicap), O.U.G. 133/2020, O.U.G 115/2020, Legea 226/2021, Legea 61/1993 (privind alocațiile), Ordinul 1985/1305/5805 din 2016 (dizabilitate privind copiii), Ordinul nr. 2525 07.02.2018 (violența în familie), H.G. 500/2011 (REVISAL), H.G. 799/2014, Legea 66/2013 (privind indemnizațiile de creștere a copilului), Legea 248/2015 (tichetele de grădiniță), Ordinul nr. 286 din 2006 (Planuri de intervenție la minori), Legea 292/2011 (legea asistenței sociale), Legea 272/2004 (protecția și promovarea drepturilor copilului), Ordinul 228 din 2006 (Aprobare standarde minime obigatorii, management de caz în protecția copilului), Hotărârea 691/2015 (procedură de monitorizare a modului de creștere și îngrijire a copilului cu părinți plecați în străinătate) și Legea 146/2020 (acordarea de măști pentru protecție împotriva virusului CO-VID).

(2) Atunci când compartimentul Asistență Socială va prelucra categorii speciale de date cu caracter personal referitoare la persoanele vizate, în momentul în care acestea vor înainta o solicitare către acest compartiment prin intermediul website-ului instituției, compartimentul se va prevala pentru a efectua această activitate de prelucrare de derogarea reprezentată de faptul că prelucrarea este necesară în scopul îndeplinirii obligațiilor și al exercitării unor drepturi specifice ale operatorului sau ale persoanei vizate în domeniul ocupării forței de muncă și al securității sociale și protecției sociale, în măsura în care acest lucru este autorizat de dreptul Uniunii sau de dreptul intern ori de un acord colectiv de muncă încheiat în temeiul dreptului intern care prevede garanții adecvate pentru drepturile fundamentale și interesele persoanei vizate. Această derogare este prevăzută la articolul 9 alineatul (2) litera b) din GDPR. În acest context, prelucrarea este autorizată de dreptul intern, care este reprezentat de legislațiile pe care le-am menționat și anterior (Legea 416/2001 «VMG», Legea 227/2010, etc.). 

Atunci când prelucrăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în scopul de a soluționa / gestiona cererile pe care acestea le pot înainta către Secretarul General al Primăriei, prin intermediul website-ului, ne vom prevala pentru a efectua această activitate de prelucrare de temeiul reprezentat de faptul că persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal care o privesc pentru unul sau mai multe scopuri specifice. Acest temei juridic este stipulat la articolul 6 alineatul (1) litera a) din GDPR. 

Atunci când prelucrăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în scopul de a gestiona și soluționa cu profesionalismul cuvenit problematicile ce pot fi raportate de către cetățeni, prin intermediul website-ului, ne vom prevala pentru a efectua această activitate de prelucrare de temeiul reprezentat de faptul că persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal care o privesc pentru unul sau mai multe scopuri specifice. Acest temei juridic este stipulat la articolul 6 alineatul (1) litera a) din GDPR. 

Atunci când prelucrăm datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în scopul de a procesa cererile / solicitările pe care persoanele fizice / juridice le pot înainta prin intermediul website-ului către compartimentul Agricol, ne vom prevala în acest context de temeiul juridic potrivit căruia prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului (articolul 6 alineatul (1) litera c) din GDPR). În această speță, obligațiile legale care îi revin operatorului în temeiul dreptului intern se referă la: ORDONANŢA GUVERNULUI nr. 28 din 27 august 2008 privind registrul agricol, Legea nr. 98 din 8 aprilie 2009 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, Legea nr. 54 din 10 aprilie 2017 pentru modificarea, completarea Ordonanţei Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (**republicată**) a fondului funciar, Ordinul nr. 37 din 5 martie 2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024 și H.G. nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024.  

Atunci când vom procesa datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate prin intermediul cookie-urilor, vom utiliza ca și temei juridic pentru a efectua această activitate de prelucrare temeiul reprezentat de faptul că persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal care o privesc pentru unul sau mai multe scopuri specifice. Acest temei juridic este stipulat la articolul 6 alineatul (1) litera a) din GDPR. 

6.1 Retragerea Consimțământului

Dorim să aducem la cunoștința persoanelor vizate faptul că au dreptul ca acolo unde prelucrarea se efectuează în baza temeiului juridic prevăzut la articolul 6 alineatul (1) litera a) sau a celui prevăzut la articolul 9 alineatul (2) litera a) din GDPR să își retragă consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării ce a fost efectuată înainte de retragerea acestuia. 

Dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, vă puteți retrage consimțământul pe care l-ați acordat în momentul în care ați raportat o problematică, ați înaintat o cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală pentru succesiune la care ați anexat și Certificatul de Căsătorie sau ați înaintat o reclamație / o plângere către Secretarul General al Primăriei, prin transmiterea unei cereri datate, completate și semnate la adresa de e-mail: contact@primaria-vetel-hd.ro

În cazul în care doriți să vă retrageți consimțământul prin intermediul căruia v-ați exprimat acordul cu privire la utilizarea anumitor categorii și tipuri de cookie-uri pe durata navigării dumneavoastră pe website-ul nostru, vă rugăm să consultați următorul document: https://primaria-vetel-hd.ro/cookies/.  

  1. Destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal

Datele cu caracter personal care sunt colectate de către compartimentele aferente Primăriei Comunei Vețel prin intermediul website-ului instituției sunt stocate în cadrul cloud-ului (server-ului) oferit de către furnizorul serviciului de hosting, în speță, S.C. TNT ComputersS.R.L. (1) și în anumite cazuri, în cadrul cloud-ului oferit de către S.C. Sobis Solutions S.R.L. (2) . 

(1) În această speță, S.C. TNT ComputersS.R.L. este considerată drept un destinatar căruia îi sunt divulgate prin transmitere datele cu caracter personal de către Primăria Comunei Vețel.  În temeiul GDPR-ului, furnizorii de servicii de găzduire (hosting), precum și furnizorii de servicii cloud, sunt considerați a fi persoane împuternicite de către operator. 

(1) Prin faptul că datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate care sunt colectate de către website-ul Primăriei Comunei Vețel sunt stocate pe serverele oferite de către S.C. TNT ComputersS.R.L., se consideră că această chestiune reprezintă un transfer de date cu caracter personal. În temeiul legislației europene în materie de protecție a datelor cu caracter personal, stocarea datelor cu caracter personal de către un serviciu de cloud reprezintă, în sine, un transfer de date cu caracter personal. 

(1) Având în vedere cele ce au fost stipulate anterior, putem deduce faptul că datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate vor fi transferate extern, către S.C. TNT ComputersS.R.L..

(1) Transferul datelor cu caracter personal dintre organismul public Comuna Vețel și S.C. TNT ComputersS.R.L. este reglementat și documentat prin intermediul unui Act de Externalizare a Datelor. Actul de Externalizare a Datelor este reprezentat de un instrument juridic cu caracter obligatoriu / act juridic cu caracter obligatoriu în temeiul dreptului intern. 

(1) Actul de Externalizare a Datelor reprezintă un document prin intermediul căruia sunt reglementate raporturile contractuale dintre operatori și persoanele împuternicite de către aceștia din perspectiva / din punctul de vedere al protecției datelor cu caracter personal. 

(1) Acest transfer se va realiza în scopul de a stoca datele cu caracter personal pe care website-ul Primăriei Comunei Vețel le colectează de la persoanele vizate în momentul în care acestea înaintează o cerere/solicitare prin intermediul site-ului instituției. Transferul de date cu caracter personal dintre Primăria Comunei Vețel și S.C. TNT ComputersS.R.L. se va realiza prin intermediul unui proces automatizat. 

(2) Totodată, S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L. deține calitatea de persoană împuternicită de către operator în raport cu datele cu caracter personal care sunt colectate de către Biroul Financiar-Contabil și Compartimentul Agricol prin intermediul website-ului și, care, sunt introduse de către acestea și în Registrul Agricol Electronic și Programul de Contabilitate. 

(2) În această speță, S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L. este delegată de către operator să desfășoare activități de prelucrare în numele acestuia. In concreto, datele cu caracter personal care sunt colectate de către Biroul Financiar-Contabil și compartimentul Agricol, prin intermediul website-ului instituției, vor fi stocate și în cadrul cloud-ului (server-ului) oferit de către S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L., deoarece acestea vor fi introduse și în Programul de Contabilitate și în Registrul Agricol Electronic. 

(2) Stocarea datelor de către un furnizor de servicii cloud (Sobis Solutions) reprezintă, în sine, în concordanță cu prevederile relevante ale GDPR-ului un transfer de date cu caracter personal. Acest transfer de date cu caracter personal va fi reglementat și documentat în baza unui Act Adițional de Externalizare a Datelor.

(2) Având în vedere cele ce au fost stipulate anterior, putem deduce că DOAR datele cu caracter personal care vor fi colectate de către Biroul Financiar-Contabil și Compartimentul Agricol prin intermediul website-ului instituției vor fi transferate extern și către Sobis Solutions, nu doar către TNT Computers. 

Datele cu caracter personal care sunt colectate de către organismul public Comuna Vețel prin intermediul website-ului acestei instituții, vor putea fi transferate către părți terțe, reprezentate în această speță de către organele judiciare sau administrative competente, atunci când acestea solicită anumite date în virtutea legislației în vigoare, a unui act normativ sau a unei hotărâri judecătorești. În situația de față, părțile terțe pot fi reprezentate de: AJPIS, ISC, Consiliul Județean Hunedoara, instanțele de judecată și avocați. 

Primăria Comunei Vețel nu va transfera datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate, care sunt colectate prin intermediul website-ului instituției, în afara Uniunii Europene (UE) sau a Spațiului Economic European (SEE). 

În cazul în care TNT Computers va transfera datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în afara Uniunii Europene (UE) sau a Spațiului Economic European (SEE), se va angaja să se asigure că transferul respectiv va fi însoțit de asigurarea unui nivel de protecție a datelor cu caracter personal transferate, care să fie în esență echivalent cu cel garantat de către dreptul Uniunii. Chestiunea enunțată anterior se aplică și în cazul celor de la Sobis Solutions.  

În cazul în care Primăria Comunei Vețel va constata că un posibil transfer de date cu caracter personal ce este efectuat de către TNT Computers nu oferă un nivel de protecție în esență echivalent cu cel garantat de către dreptul Uniunii datelor cu caracter personal, va notifica persoana împuterncită de către operator cu privire la această chestiune. În această speță, TNT Computers va avea obligația de a înceta / suspenda orice astfel de transferuri. Chestiunile enunțate anterior se vor aplica și în cazul celor de la Sobis Solutions.   

  1. Perioada de stocare a datelor cu caracter personal

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate care sunt colectate de către compartimentele Primăriei Comunei Vețel prin intermediul website-ului vor fi stocate doar în format electronic (pe sistemele desktop ale organismului public,  în cadrul cloud-ului oferit de către S.C. TNT Computers S.R.L. și, în anumite cazuri, în cadrul cloud-ului oferit de către S.C. SOBIS SOLUTION S.R.L.). 

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate care sunt colectate prin intermediul website-ului instituției vor fi păstrate în cadrul cloud-ului oferit de către furnizorul serviciului de hosting (S.C. TNT Computers S.R.L.) pentru o perioadă de 10 ani. Această perioadă de păstrare a datelor este legitimă, deoarece este identică cu perioada de păstrare în arhive a cererilor, reclamațiilor, plângerilor, sesizărilor și petițiilor ce sunt transmise în format fizic către Primăria Comunei Vețel. Ulterior, după ce perioada de păstrare a datelor cu caracter personal a expirat, acestea vor fi șterse de către S.C. TNT Computers S.R.L. din cadrul bazei de date, într-o manieră securitizată, utilizând ca și metode de ștergere – inactivarea și ștergerea permanentă. 

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate care sunt colectate de către Biroul Financiar-Contabil prin intermediul website-ului și care sunt introduse și în cadrul Programului de Contabilitate, vor fi stocate și în cloud-ul oferit de către S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L., până cel târziu la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia respectivele date au fost introduse. Ulterior, după expirarea perioadei de stocare a datelor cu caracter personal referitoare la persoanele vizate, respectivele date vor fi șterse din programe, utilizând anonimizarea ca și metodă de ștergere. Acestea vor fi șterse într-un mod permanent din cadrul Software-urilor de Contabilitate și Salarizare.

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate care sunt colectate de către compartimentul Agricol prin intermediul website-ului instituției, vor fi introduse și în cadrul Registrului Agricol Electronic, iar în acest sens, acestea vor fi stocate în cloud-ul (server-ul) oferit de către S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L. pentru perioada de timp în care cetățeanul sau reprezentantul legal al unei personalități juridice va deține o poziție activă în cadrul respectivului registru. Ulterior, după ce poziția unui cetățean sau a unui reprezentant legal al unei personalități juridice nu va mai fi activă, datele cu caracter personal referitoare la aceștia vor fi șterse într-un mod securitizat prin inactivare de către S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L.

Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate care sunt colectate prin intermediul website-ului instituției și care sunt păstrate pe sistemele desktop aferente organismului public Comuna Vețel vor fi stocate pe perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care respectivele date sunt colectate/prelucrate. Ulterior, după ce perioada de păstrare a respectivelor date cu caracter personal a expirat, acestea vor fi șterse permanent într-un mod securitizat de pe sistemele informatice ale organismului public. 

Pentru a vizualiza care este durata de viață a unui cookie sau care este perioada de păstrare aferentă cookie-urilor, vă rugăm să consultați Politica de utilizare a cookie-urilor, care este disponibilă pe website-ul nostru. Ulterior, după ce perioada de păstrare a cookie-urilor a expirat, acestea vor fi șterse permanent de pe dispozitivul dumneavoastră. 

  1. Drepturile persoanelor vizate

Primăria Comunei Vețel aduce la cunoștința persoanelor vizate faptul că în temeiul Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE le revin următoarele drepturi: 

Dreptul de acces: persoana vizată are dreptul de a primi din partea operatorului o confirmare că se prelucrează date cu caracter personal referitoare la persoana sa sau nu, iar, în caz afirmativ, accesul la datele respective și la anumite informații relevante cu privire la activitatea de prelucrare pe care operatorul o efecutează, care vizează datele personale ale persoanei vizate. Totodată, persoana vizată are dreptul de a primi o copie a datelor cu caracter personal care o privesc; 

Dreptul la rectificare (corectare): Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului, fără întârzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte referitoare la persoana sa. Ținându-se seama de scopurile prelucrării, persoana vizată are dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare;

Dreptul la ștergerea datelor, cunoscut și sub denumirea de ,,dreptul de a fi uitat”: Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului, fără întârzieri nejustificate, ștergerea datelor cu caracter personal care o privesc, iar operatorul trebuie să dispună, fără întârzieri nejustificate, executarea acțiunii de ștergere a datelor cu caracter personal referitoare la persoana vizată, atunci când se aplică anumite motive; 

Dreptul la restricționarea prelucrării: Atunci când dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, vă exercitați dreptul la restricționarea prelucrării, îl puneți pe operator în imposibilitatea/incapacitatea de a mai realiza orice operațiune de prelucrare care privește datele dumneavoastră cu caracter personal, care este corelată cu activitatea de prelucrare propriu-zisă, cu excepția stocării. Practic, operatorul poate doar să mai stocheze acele date cu caracter personal;

Dreptul la portabilitate: Persoana vizată are dreptul de a primi datele cu caracter personal pe care le-a furnizat operatorului într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și are dreptul de a transfera aceste date unui alt operator;

Dreptul de a se opune prelucrării: Persoana vizată are dreptul de a se opune prelucrării datelor cu caracter personal referitoare la persoana sa, atunci când situația particulară îi permite această chestiune. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment prelucrării în scopuri de marketing direct, inclusiv creării de profiluri, în măsura în care aceasta este strâns legată de marketing-ul direct respectiv;

Dreptul de a nu face obiectul unui proces decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri: Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unui proces decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care o privesc sau care o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă;

Dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere competentă, în temeiul articolului 77. Detaliile de contact ale ANSPDCP:

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

Adresa: Bucuresti, b-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, sector 1, cod postal 010336

Pagina de internet: http://www.dataprotection.ro

Adresa de e-mail: anspdcp@dataprotection.ro

Telefon: +40.318.059.211; +40.318.059.212

Fax: +40.318.059.602

Dreptul de a se adresa justiției, în temeiul articolului 79.  

Dacă doriți să vă exercitați drepturile de mai sus, puteți trimite o cerere datată și semnată la adresa de e-mail a Responsabilului cu Protecția Datelor: contact@primaria-vetel-hd.ro. Draft-urile prin intermediul cărora dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, vă puteți exercita drepturile ce vă revin în temeiul articolelor 15-22 din GDPR pot fi regăsite în faza incipientă a acestui document, sub forma unor PDF-uri.

  1. Datele de contact ale DPO-ului

Solicitările legate de modul în care Primăria Comunei Vețel vă gestionează datele cu caracter personal pot fi transmise prin intermediul unei cereri semnate, datate și completate, la următoarea adresă de e-mail: contact@primaria-vetel-hd.ro. Modelul aferent cererilor de exercitare a drepturilor persoanelor vizate poate fi regăsit în faza incipientă a acestui document, sub forma unor PDF-uri. 

Persoana responsabilă cu soluționarea solicitărilor înaintate de către persoanele vizate este Responsabilul cu Protecția Datelor (RPD) / Ofițerul pentru protecția datelor (DPO).  



Pentru a facilita înțelegerea și parcurgerea acestui document, anexăm în cele ce urmează următoarele definiții și interpretări ale termenilor / noțiunilor, care au fost utilizate în prezenta Politică:

Noțiune

Definiție/Explicație

Date cu caracter personal 

Reprezintă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (,,persoană vizată); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, în mod direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, un identificator online, date de localizare sau la unul sau mai multe dintre elementele specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, culturale, economice sau sociale. 

Prelucrare

Înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, consultarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea / modificarea, etc..  

Persoana vizată

Înseamnă persoana ale cărei date cu caracter personal sunt procesate în mod direct sau indirect. Totodată, înseamnă persoana ale cărei drepturi trebuie să fie respectate și operatorul trebuie să faciliteze exercitarea respectivelor drepturi de către persoana vizată.

Părți tăcute / Părți silențioase

Părțile tăcute sau silențioase reprezintă acele persoane fizice ale căror date cu caracter personal sunt procesate în mod indirect de către compartimentele aferente Primăriei Comunei Vețel, în baza informațiilor și documentelor care sunt furnizate de către persoanele fizice / juridice.

Operator

Înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism, care singur sau împreună cu altelele stabilește scopurile și mijloacele prelucrării. 

Persoană împuternicită de operator

Înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism, care prelucrează datele cu caracter personal în numele operatorului. 

Destinatar

Înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism, căruia/căreia îi sunt divulgate datele cu caracter personal, indiferent dacă este sau nu o parte terță. 

ePrimăria

Reprezintă software-ul prin intermediul căruia persoanele fizice / juridice pot înainta o solicitare / o cerere către compartimentele aferente organismului public Comuna Vețel prin intermediul website-ului instituției.  

Temei juridic

Înseamnă temeiul legal în baza căruia vă putem prelucra datele cu caracter personal. 

Cookies

Sunt fișiere de mici dimensiuni, formate din litere și numere, care vor fi stocate pe computer-ul, terminalul mobil sau alte dispozitive ale utilizatorului de pe care se accesează acest site. 

Dispozitiv / Device

Înseamnă orice dispozitiv de pe care se poate accesa platforma eServicii. 

Website

Se referă la website-ul instituției. Stricto sensu, acest concept se referă la https://primaria-vetel-hd.ro/

Dumneavoastră

Se referă la persoana care accesează website-ul Primăriei Comunei Vețel. Această persoană poate reprezenta o persoană fizică, o companie sau orice entitate legală reprezentată de utilizator. În anumite circumstanțe, cuvântul ,,dumneavoastră” poate face referire și la conceptul de persoană vizată. 

Consimțământ

Consimțământ al persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate, prin care persoana vizată acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal referitoare la persoana sa să fie prelucrate. 

Autoritate de supraveghere

Reprezintă o autoritate publică instituită într-un stat membru, care veghează la respectarea noilor cerințe europene în materie de protecție a datelor cu caracter personal la nivelul respectivului stat. 

Responsabil cu protecția datelor (RPD) / Data Protection Officer (DPO)

Reprezintă persoana desemnată de către organizație, care este responsabilă cu vegherea conformității la GDPR, la nivel intern, adică organizațional. 

Primăria Comunei Vețel având în vedere stadiul actual al dezvoltării, costurile implementării și natura, contexturile și scopurile prelucrării, precum și riscurile cu diferite grade de probabilitate și gravitate pentru drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor vizate, și-a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător a datelor cu caracter personal. Astfel, Primăria Comunei Vețel va asigura Securitatea Prelucrării / Securitatea Datelor cu Caracter Personal și va respecta, în mod implicit, articolul 32 din GDPR.

Organismul public Comuna Vețel va prelucra datele cu caracter personal pe care le colectează prin intermediul website-ului instituției doar în formă electronică. În acest sens, Primăria Comunei Vețel și-a implementat următoarele măsuri tehnice și organizatorice pentru a proteja datele cu caracter personal pe care le procesează în formă electronică (fie în cloud, fie pe sistemele informatice ale întreprinderii): 

– Accesul la sistemele desktop aferente organismului public va fi permis în baza unei chei de decriptare;

– Limitarea accesului personalului la datele cu caracter personal care sunt colectate de către Primăria Comunei Vețel prin intermediul website-ului;

– Cheia de decriptare va fi suficient de puternică și secretă;

– Datele cu caracter personal ce sunt stocate în format electronic, pe sistemele informatice ale Primăriei Comunei Vețel, vor fi criptate;

– Există incorporat un sistem prin intermediul căruia se va păstra evidența/trasabilitatea cheilor de criptare/decriptare aferente datelor cu caracter personal;

– Se vor utiliza antiviruși pentru a proteja sistemele desktop;

– Datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate vor fi șterse într-un mod securitizat de pe sistemele desktop ale organismului public, în momentul în care perioada de păstrare / de stocare a respectivelor date a expirat; 

– Angajații organismului public Comuna Vețel vor avea acces la datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate în baza principiului ,,need to know” (nevoia de a cunoaște);

– Angajații organismului public Comuna Vețel vor avea acces la datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate doar în vederea îndeplinirii atribuțiilor de serviciu, care le revin în conformitate cu fișa postului și procedurile operaționale;

– Angajații organismului public Comuna Vețel vor avea acces la datele cu caracter personal referitoare la persoanele vizate doar în baza unor credențiale care sunt confidențiale;

– Datele cu caracter personal ce vor fi introduse de către persoanele vizate pe website-ul instituției, în momentul în care înaintează o cerere sau o solicitare către compartimentele instituției, vor fi criptate în cadrul cloud-ului oferit de către S.C. TNT ComputersS.R.L.; 

– Furnizorul serviciului de hosting, în speță, S.C. TNT ComputersS.R.L., va realiza mai multe back-up-uri zilnice, în cloud, cu privire la datele cu caracter personal care sunt colectate de către Primăria Comunei Vețel prin intermediul website-ului instituției;

– Asigurăm confidențialitatea, disponibiltatea, integritatea și rezistența continue ale sistemului de prelucrare, care este reprezentat în această speță de către cloud-ul oferit de către furnizorul serviciului de hosting (S.C. TNT Computers S.R.L.), prin intermediul criptării datelor cu caracter personal ce sunt stocate în cadrul cloud-ului și prin păstrarea unei copii de siguranță adecvate a datelor cu caracter personal ce sunt stocate în cadrul acestuia;

– S.C. Sobis Solutions S.R.L. a implementat aceleași măsuri tehnice și organizatorice în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător a datelor cu caracter personal referitoare la persoanele vizate, ca și cele ce implementate de către S.C. TNT Computers S.R.L.;

– Website-ul https://primaria-vetel-hd.ro/ utilizează certificate SSL pentru a asigura confidențialitatea datelor cu caracter personal ce sunt transmise de către persoanele vizate prin intermediul site-ului instituției. Certificatele SSL sunt utilizate pentru a cripta datele cu caracter personal ce sunt transmise de către utilizatorii website-ului, prin intermediul browser-ului acestora, către site-ul Primăriei Comunei Vețel. Practic, această chestiune înseamnă existența unei conexiuni sigure, criptate, între browser-ul utilizatorilor și website-ul Primăriei Comunei Vețel. Puteți recunoaște o conexiune criptată prin faptul că linia de adresă a browser-ului se schimbă din „http: //” în „https: //” și prin simbolul care ilustrează un lacăt în cadrul liniei de adresă a browser-ului. Website-ul Primăriei Comunei Vețel deține un certificat SSL valid / activat, iar prin intermediul acestuia datele pe care ni le transmiteți nu pot fi citite de către terțe persoane;

– Software-ul ePrimăria este securitizat prin intermediul certificatelor SSL;

– Vom realiza un proces de testare, evaluare și apreciere periodice ale măsurilor tehnice și organizatorice pe care le-am adoptat în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător a datelor cu caracter personal la un interval corespunzător de timp. Primăria Comunei Vețel va evalua la perioade bine delimitate de timp eficiența măsurilor tehnice și organizatorice pe care le-a implementat în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător a datelor cu caracter personal.  

Primăria Comunei Vețel se angajează să aducă la cunoștința persoanelor vizate ori de câte ori va realiza o modificare sau o actualizare a prezentului aviz de confidențialitate. Toate modificările / adăugirile ce vor fi aduse prin raportare la prezentul document vor fi menționate și documentate în ordine cronologică în cadrul acestui capitol. 

În temeiul GDPR-ului, Primăria Comunei Vețel se angajează să informeze persoanele vizate, utilizând o modalitate de comunicare adecvată, în momentul în care se va schimba / modifica conținutul acestui Aviz privind Protecția Datelor. Modificarea informațiilor care sunt furnizate persoanelor vizate cu privire la aspectele relevante ale prelucrării, prin intermediul acestui document, va fi adusă la cunoștința persoanelor vizate de către operator prin publicarea unui anunț informativ pe website-ul instituției publice. 

Totodată, organismul public Comuna Vețel va informa persoanele vizate cu privire la orice modificare substanțială a conținutului prezentului aviz și a naturii/circumstanțelor prelucrării, care are un impact semnificativ asupra persoanelor vizate, cu mult timp înainte ca respectiva modificare să fie efectuată. 

Modificările efectuate asupra conținutului prezentului Aviz până în prezent: 

În cazul în care dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, doriți să observați modificările care au fost aduse de-a lungul timpului prezentului aviz de confidențialitate, aveți capabilitatea de a realiza această chestiune, prin consultarea versiunilor anterioare ale prezentului aviz de confidențialitate, care vor fi disponibile mai jos, în cadrul acestui capitol, sub forma unor .PDF-uri. 

 

  1. Diagrama Avizului de Confidențialitate

Pentru a facilita parcurgerea acestui document și pentru a ne asigura că informațiile pe care le furnizăm cu privire la aspectele relevante aferente activităților de prelucrare, care sunt efectuate de către organismul public Comuna Vețel, sunt înțelese de către un membru de nivel mediu al publicului căruia ne adresăm, atașăm următoarea pictogramă / imagine: